دکتر کیمیا قاسمی / زایمان / تاثیر کرونا در رابطه جنسی

تاثیر کرونا در رابطه جنسی

این روزها که جهان درگیر یک ویروس ناشناخته شده است افراد مختلف دغدغه های مختلفی در ارتباط با ویروس کووید 19 دارند. یکی از مهم ترین و پرتکرار ترین سوالاتی که این روزها از سوی زوج های جوان پرسیده می شود این است که آیا کرونا از طریق رابطه جنسی منتقل می شود؟ در ادامه این مقاله درصدد هستیم که به طور اختصاصی به مساله تاثیر کرونا در رابطه جنسی  بپردازیم و اطلاعاتی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به این بیماری مبتلا شده اید و یا این که شریک جنسی تان به این بیماری مبتلا گشته است و هر دو شما دغدغه مند هستید که چگونه رابطه جنسی تان را مدیریت کنید که آن دیگری به این بیماری مبتلا نگردد این مقاله را از دست ندهید.

آیا در رابطه جنسی کرونا منتقل می شود؟

طبیعی است که رابطه جنسی می تواند یکی از راه ها در جهت انتقال ویروس کرونا باشد. به طور کلی زن و شوهر در هنگام برقراری رابطه جنسی نزدیک ترین ارتباط جسمی را با هم برقرار می کنند، بنابراین طبیعی است که از طرق مختلف از جمله تنفس و نیز تماس بدن با هم این ویروس منتقل خواهد شد. البته همچنان یافته های پژوهشی ای وجود ندارد که بر قطعیت انتقال این ویروس از طریق رابطه جنسی صحه بگذارد. ولی به هر روی باید احتیاط کرد و این نحوه از ارتباط را راهی برای انتقال و ابتلا به این ویروس دانست.

07:11
truncate dir-rtl

كرونا ويروس

آیا در دوران شیوع کرونا می توانیم رابطه جنسی داشته باشیم؟

در صورتی که با شریک جنسی تان ازدواج کرده اید و در یک خانه زندگی می کنید محدودیت هایی برای شما وجود ندارد. به طور طبیعی می توانید روند عادی زندگی و روابط را تجربه کنید. بنابراین رابطه جنسی برای شما و همسرتان که در زیر یک سقف زندگی می کنید ممنوع نیست. به نوعی شما زندگی مشترک و نیز همچنین مراقبت های یکسانی را خواهید داشت بنابراین افراد نزدیکی به هم محسوب می شوید که نیازی به رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای شما وجود ندارد. اما در مواردی که یکی از طرفین دارای علائمی از این بیماری است توصیه می شود که فاصله تان را با هم حفظ کنید تا این بیماری به دیگری منتقل نگردد.

رابطه جنسی در شیوع ویروس کرونا

در واقع این توصیه از این جا ناشی می شود که احتمال دارد بدن شما نسبت به این ویروس واکنش های خوبی نشان دهد و آن را از بین ببرد. اما این مساله دلیل بر این نیست که سیستم ایمنی بدن شریک تان نیز مقاومت بالا، مشابه به بدن شما را دارد و می تواند از پس از این ویروس شوم برآید. بنابراین برای حفظ سلامتی شریک تان باید نکات مراقبتی را در دوران ابتلا به ویروس رعایت کنید و از انجام هرگونه رابطه از جمله رابطه جنسی پرهیز کنید. در مواردی شاهد بوده ایم که یکی از زوجین به دلیل ابتلا به انواع بیماری های زمینه ای توان جسمانی کافی را در خصوص مقاومت در برابر این ویروس نداشته است. در نتیجه اهالی خانواده و همسرش بیش از خانواده های دیگر مراقبت می کنند و در صورت ابتلا دوران قرنطینه را در محل دیگر و یا اتاق دیگر سپری می کنند تا بدن افراد ضعیف به این بیماری آلوده نشود.

رابطه جنسی و کرونا

مزایای رابطه جنسی در دوران کرونا

این روز ها متخصصین متعدد در رشته های مختلف، از جمله متخصصین زنان و زایمان تاکید می کنند که در دوران کرونا رابطه جنسی را کنار نگذارید. در واقع رابطه جنسی یکی از نیاز های مهم فیزیولوژیک است که سبب می شود افراد با انجام آن در فواصل زمانی مشخصی به روند طبیعی سیستم بدنی شان کمک کنند. بنابراین در دوران کرونا به دلیل فشار های روانی که این بیماری بر روی تمامی افراد گذاشته است می توان با انجام رابطه جنسی موفق قدری از این فشار روانی کاست و به بهبود وضعیت روانی کمک کرد.
از سوی دیگر در دوران قرنطینه که امکان انجام اقدامات تفریحی زیادی وجود دارد و مسافرت ها نیز به کمترین میزان رسیده است خانواده ها باید نوعی ارتباط های خوبی را میان خودشان و درخانه شان فراهم کنند که تحمل قرنطینه امکان پذیر شود. البته این اقدامات تا زمانی است که افراد هیچگونه علائمی را تجربه نمی کنند و هر دو طرف در سلامت کامل هستند. به محض این که علائمی را در خود مشاهده کردید از انجام هرگونه رابطه جنسی، معاشقه و نیز بوسیدن پرهیز کنید تا وضعیت شما به طور کلی مشخص گردد.

کرونا و رابطه جنسی

احتمال انتقال ویروس کووید 19 به غیر از رابطه جنسی

بسیاری از زوجین بیان می کنند که می خواهند در دوران ابتلای یکی از آن ها به کرونا از انجام رابطه جنسی پرهیز کنند تا دیگری دچار نشود. البته این تصمیم درستی است. ما هم پیشنهاد می کنیم که در دوران کرونا در صورتی که زن یا مرد به کرونا مبتلا شد به مدت دو هفته خود را قرنطینه کند تا همسرش به این بیماری متبلا نشود. اما باید این نکته را در خاطر داشته باشید که به دلیل شیوع بالای این بیماری و نیز انتقال سریع آن احتمال این که این بیماری حتی بدون رابطه جنسی منتقل شود نیز وجود دارد. زیرا که ویروس در فضای خانه وجود دارد و باید آن ها را نیز در نظر گرفت.

خاتمه

در صورتی که تصور می کنید مطالب این مقاله می تواند یاریگر زوجینی باشد که در اطرافیان خود می شناسید توصیه می کنیم که لینک آن را با آن افراد به اشتراک بگذارید. از سوی دیگر اگر همچنان پرسشی برای شما وجود دارد که در طول این مقاله پاسخ آن را دریافت نکرده اید پیشنهاد می شود آن را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید. زیرا که در کوتاه ترین زمان پاسخ آن را در همان بخش قرار می دهیم.

دکتر کیمیا قاسمی

دکتر کیمیا قاسمی

تحصیلات:
دکتر کیمیا قاسمی فارغ التحصیل رشته زنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستند.

تجربه کاری تا کنون:
چهارسال در شهرستان شوش و همچنین به مدت چهارسال نیز در اهواز نیز فعالیت در زمینه پزشکی و زنان داشته اند.
دکتر قاسمی، تمامی خدمات درمانی، جراحی های زیبایی زنان و کلیه ی اعمال ترمیمی و زیبایی زنان به صورت سرپایی،لابیاپلاستی، تزریق ژل و چربی و… را انجام می دهند.

بیمارستان های طرف قرارداد :
کلیه بیمارستان های خصوصی
بیمارستان های فاطمه زهرا، اپادانا، میلاد
کلیه بیمه های تکمیلی: تامین اجتماعی ،خدمات درمانی ،بیمه روستایی، بیمه نیروهای مسلح

مقالات مرتبط
پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *