دکتر کیمیا قاسمی / بیماری های زنان / زگیل تناسلی در دختران مجرد و درمان آن

زگیل تناسلی در دختران مجرد و درمان آن

در این مقاله به بررسی زگیل تناسلی در دختران مجرد خواهیم پرداخت. یکی از عفونت های شایع که از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا می کند می توان به زگیل تناسلی اشاره کرد که در واقع توده ها و برآمدگی های گوشتی می باشند که بر روی اندام تناسلی ظاهر خواهند شد. سوالی که پیش می آید این است که زگیل تناسلی در دختران مجرد چگونه و از چه راه هایی انتقال پیدا خواهد کرد؟

زگیل-تناسلی-در-دختران-مجرد-و-درمان-آن

در ادامه همراه ما باشید تا با علت بروز این ویروس در دختران مجرد و باکره آشنایی پیدا کنید.

علت ابتلا به زگیل تناسلی در دختران مجرد

همانطور که می دانید این بیماری از طریق رابطه جنسی انتقال پیدا می کند و علت ابتلا به آن برقراری رابطه جنسی با فرد آلوده به ویروس HPV می باشد. در دختران مجرد نیز علت ابتلا به این ویروس برقراری رابطه جنسی دهانی، مقعدی، واژینال و … می باشد.

در صورتی که دختران مجرد با فرد آلوده به این هر گونه تماس جنسی از قبیل لمس اندام جنسی فرد آلوده و یا لمس اندام جنسی دختر توسط فرد آلوده و همینطور تماس ناحیه تناسلی فرد آلوده به ناحیه تناسلی دختر داشت باشند و در صورت استفاده از اسباب بازی های جنسی فرد آلوده و … مبتلا به زگیل تناسلی خواهند شد.

از علت های دیگر ابتلا به این ویروس باید به وجود نقص در سیستم ایمنی نیز اشاره کرد که امکان ابتلا به ویروس HPV را افزایش خواهد داد.

نحوه انتقال زگیل تناسلی در دختران مجرد

سوالی که ذهن دختران مجرد را به خود درگیر می کند این است که زگیل تناسلی از چه طریقی امکان دارد به آن ها منتقل شود؟ آیا راهی به غیر از تماس جنسی و ارتباط جنسی نیز برای انتقال زگیل تناسلی وجود دارد؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت که در 51 درصد از دختران مجرد و باکره ابتلا به این ویروس مشاهده شده است.  و راه انتقال این ویروس از برقراری رابطه جنسی و تماس با اندام آلوده فرد می باشد.

نحوه-انتقال-زگیل-تناسلی-در-دختران-مجرد

در خصوص راه انتقالی به غیر از تماس جنسی باید گفت که این ویروس می تواند از طریق وسایل آلوده فرد مبتلا به این ویروس نیز انجام شود. برخی از محققان عقیده دارند که دختران مجرد و باکره ای که دارای خراش های ریز و سطحی بر روی ناحیه تناسلی خود هستند در صورت تماس این ناحیه با وسایل آلوده فرد از قبیل حوله، لیف، وسایل حمام، پروب لیزر و لباس زیر آلوده به این ویروس مبتلا شوند.

در واقع در برخی از مواقع این بیماری از طریق دست یا پوشیدن لباس آلوده فرد نیز انتقال پیدا خواهد کرد.

نحوه تشخیص زگیل تناسلی در دختران مجرد

روش تشخیص زگیل تناسلی برای دختران مجرد به طور معمول معاینه فیزیکی می باشد و بهترین دکتر زگیل تناسلی در اهواز می تواند با بررسی ناحیه تناسلی و معاینه فیزیکی این بیماری را تشخیص بدهد در صورتی که نشانه ای بر روی ناحیه تناسلی وجود نداشته باشد و نتوان با چشم غیرمسلح تشخیص داد از روش دیگری به نم کولپوسکوپ استفاده می شود و یا محلول سرکه بر روی ناحیه تناسلی برای تشخیص مالیده خواهد شد.

در مواردی نیز برای تشخیص دقیق تر نمونه کوچکی از زگیل نیز برای تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه توسط پزشک متخصص برداشته خواهد شد.

درمان زگیل تناسلی در دختران مجرد

در بیشتر مواقع اصلا نیازی به درمان زگیل تناسلی وجود نداشته و این بیماری در افرادی که دارای سیستم ایمنی قوی باشند، به مرور زمان برطرف خواهد شد. ولی در برخی از مواقع نیز این بیماری بدخیم بوده و باید در اسرع وقت برای درمان آن اقدام کرد.

درمان-زگیل-تناسلی-در-دختران-مجرد
  • دارودرمانی

یکی از روش های درمان در صورتی که بیماری در مراحل اولیه خود باشد، دارودرمانی می باشد که بعد از بررسی زگیل توسط بهترین متخصص زنان در اهواز تجویز خواهند شد.

  • کرایوتراپی

در صورتی که ضایعات زگیل کوچک باشند می توان برای درمان آن از کرایوتراپی استفاده کرد که سرپایی بوده و در زمانی سریع انجام خواهد شد.

  • الکتروکوتر

از جمله روش های دیگر درمان زگیل تناسلی در دختران مجرد استفاده از یک دستگاه الکتریکی می باشد که منجر به سوزاندن زگیل ها خواهد شد. این روش توسط بی حسی موضعی انجام می شود.

  • جراحی

در صورتی که زگیل ها بیش از حد بزرگ باشند برای برداشتن آنها باید از جراحی و وسیله مخصوص  استفاده کرد که این روش به طور معمول توسط بی حسی انجام خواهد شد.

  • لیزر

با استفاده از لیزر نیز می توان برای از بین بردن ضایعات زگیل استفاده کرد ولی از آنجایی که در این روش درمانی خراشیدگی بر روی سطج پوست ایجاد می شود، ه طور معمول انجام آن توصیه نخواهد شد.

آیا می توان از ابتلا به زگیل تناسلی در دختران مجرد پیشگیری کرد؟

از روش هایی که می توان برای پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی استفاده کرد و تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت، تزریق واکسن HPV می باشد این واکسن از به وجود آمدن مشکلات جدی ناشی از این ویروس بسیار تاثیرگذار می باشد.

از جمله روش های دیگری که می توان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس انجام داد شامل غربالگری سرطان دهانه رحم برای دختران بالای 21 سال، دقت در استفاده از وسایل افراد دیگر مانند لیف، حوله و … و همچنین مراجعه به کلینیک تمیز و بهداشتی برای انجام لیزر موهای زائد می باشد.

همچنین از برقراری رابطه جنسی با افراد مختلف نیز پرهیز کنید تا احتمال ابتلا به زگیل تناسلی کاهش پیدا کند.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل در مورد زگیل تناسلی در دختران مجرد صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که این ویروس در دختران مجرد نیز از طریق رابطه جنسی و تماس جنسی انتقال پیدا خواهد و همچنین از طریق استفاده از وسایل آلوده افراد مبتلا نیز ابتلا به این ویروس امکانپذیر می باشد، بنابراین برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس توصیه می شود که در ابتدا واکسن آن تزریق شده و همچنین از برقراری رابطه جنسی با افراد مختلف نیز خودداری شود.

دکتر کیمیا قاسمی

دکتر کیمیا قاسمی

تحصیلات:
دکتر کیمیا قاسمی فارغ التحصیل رشته زنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستند.

تجربه کاری تا کنون:
چهارسال در شهرستان شوش و همچنین به مدت چهارسال نیز در اهواز نیز فعالیت در زمینه پزشکی و زنان داشته اند.
دکتر قاسمی، تمامی خدمات درمانی، جراحی های زیبایی زنان و کلیه ی اعمال ترمیمی و زیبایی زنان به صورت سرپایی،لابیاپلاستی، تزریق ژل و چربی و… را انجام می دهند.

بیمارستان های طرف قرارداد :
کلیه بیمارستان های خصوصی
بیمارستان های فاطمه زهرا، اپادانا، میلاد
کلیه بیمه های تکمیلی: تامین اجتماعی ،خدمات درمانی ،بیمه روستایی، بیمه نیروهای مسلح

مقالات مرتبط
عفونت قارچی واژن + درمان

عفونت قارچی واژن + درمان

یکی از انوع عفونت های دستگاه تناسلی که زنان به آن مبتلا می شوند، عفونت قارچی واژن می باشد که دارای...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *