پرینورافی در اهواز

پرینورافی یکی از روش های زیبایی واژن برای خانم‌ها است که دچار مشکل گشادی واژن هستند، البته که با پیشرفت علم و پزشکی در زمینه جراحی‌های زیبایی زنان این عمل‌ها به قدری راحت و بدون هر گونه دردی، شده است که دیگر جای هیچ نگرانی و تردیدی باقی نگذاشته است، هم چنین به دلیل محبوبیت و استقبال افراد روز به روز ، به انواع و روش های مختلف آن ها افزوده می‌شود ، این روش‌ها به مدد درمان و زیبایی خانم‌ها آمده است، حال با ارائه عمل جراحی پرینورافی یا همان تنگ کردن واژن که روشی کم خطر و کم تهاجم‌تر است که تاثیر به سزایی در اعتماد به نفس داشته و می‌توانید برای همسرتان بدرخشید و حتی باعث بهبود روابط زناشویی شوید.

پرینورافی در اهواز

پرینورافی چیست؟

پرینورافی، نوعی عمل جراحی تنگ کردن واژن است که تاثیرات بسیاری بر سلامت و زیبایی خانم ها دارد، این عمل به منظور ترمیم، بازسازی و جوانسازی واژن توسط متخصص جراحی زیبایی زنان انجام می‌شود. عمل پرینورافی منجر به تقویت عضلات جداره واژن و بازسازی بافت پرینه واژن میشود، بافت پرینه جزئی از بافت ناحیه تناسلی زنان است که بین ورودی دهانه واژن و مقعد (رکتوم) قرار گرفته است.

truncate dir-rtl

پرینورافی

علائم شل شدگی یا گشادی واژن

• بی اختیاری و تکرار ادرار
  • احساس درد در حین مقاربت
  • عدم کیفیت وکمیت در رابطه جنسی
  • بروز عفونت های حاد واژینال
  • احساس سنگینی در نواحی زیر شکم

موارد قابل درمان با پرینورافی

• شلی دهانه واژن
  • کاهش درد هنگام مقاربت
  • تتگی واژینان داخل رحمی
  • بیرون‌زدگی مثانه به داخل واژن
  • بی‌اختیاری ادرار
  • انقباضات غیرارادی واژن در هنگام مراقبت
  • تقویت زیبایی
  • خارش واژن

عوامل موثر در شل شدگی یا افتادگی واژن که منجر به عمل جراحی پرینورافی می‌شود کدام‌اند؟

• با بالا رفتن سن، پروسه کلاژن سازی پوست به مروز زمان کند می‌شود و پوست حساس و نازک بعضی از اندام‌های بدن، زودتر دچار شل شدگی و افتادگی می‌شود، اندام تناسلی زنان هم از پوستی حساس و نازک برخوردار است که دچار گشادی واژن می‌شود.
  • زایمان‌های طبیعی مکرر، در اثر فشار یا شوک وارده در دفعات زیاد به عضلان دیوار واژن یا عضلات کف لگن که در اثر زایمان طبیعی رخ می‌دهد، فرد احتیاج به عمل جراحی پرینورافی دارد.
  • رابطه جنسی متعدد نیز در گشادی واژن نقش موثری دارد که به عمل جراحی پرینورافی یا دیگر روش‌های تنگ کردن واژن می‌انجامد.
  • وجود تومور های در لگن خانم‌ها ممکن به گشادی واژن منجر شود.
  • سرفه‌های مزمن و مکرر و فشار وارده، پس از هر سرفه به اندام تناسلی زنان می‌تواند از دیگر عوامل شل شدگی واژن محسوب شود.
  • همینطور در آخر اضافه وزن بیش از اندازه در خانم‌ها می‌تواند منجر به گشادن واژن شود، و راه کار درمانی بی دردسر آن انجام پی در پی تمرینات ورزشی مشخص شده است و اگر گشادی به حدی حاد بود که عمل جراحی نیاز داشت می توان از طریق جراحی پرینورافی در جهت رفع و درمان آن اقدام کرد.

چه افرادی کاندید های انجام عمل پرینورافی هستند؟

اگر قصد انجام دادن این جراحی را دارید با مراجعه پزشک و معایناتی که او بر روی شما انجام می‌دهد، تشخیص داده می‌شود که شما برای انجام این عمل مناسب هستید یا نه. به طور کلی اگر شرایط جسمانی و وضع سلامت شما مناسب باشد، برای انجام این عمل به مشکل نخواهید خورد. هر کسی که نسبت به بدن خود احساس نارضایتی داشته باشد، می‌تواند پرینورافی را در نظر بگیرد.

موارد دیگری وجود دارند که اگر به آن ها دچار هستید می ‌وانید برای برطرف کردن مشکل خود این جراحی را انجام دهید.در ادامه به بعضی از این موارد اشاره می کنیم:

• افتادگی رحم
  • شل شدن و افتادگی مثانه
  • نرسیدن به لذت جنسی
  • بزرگ شدن سایز واژن به علت افزایش وزن
  • عفونت های متداوم
  • شل شدگی پوست واژن

پرینورافی برای چه افرادی ممنوع است؟

انجام جراحی پرینورافی ممکن است که برای برخی از افراد مناسب نباشد، به همین علت بهتر است که قبل از انجام آن حتما با پزشک متخصص صحبت شود. برای مثال زنانی که قصد دارند تا مدتی بعد از انجام دادن این عمل باردار شوند و به بچه دار شدن فکر می کنند؛ بهتر است که انجام این جراحی را به تعویق اندازند. همچنین افراد با بیماری‌های پیش زمینه‌ای باید حتما متخصص و دکتر خود را در جریان بیماری که به آن مبتلا هستند قرار دهند.

مزایای پرینورافی

• زیبایی واژن
  • افزایش لذت جنسی با رفع شلی واژن
  • افزایش اعتماد به نفس در برقراری رابطه
  • دوره نقاهت کوتاه
  • بهبودی سریع پس از عمل
  • عدم خونریزی واژن پس از عمل
  • عدم تورم واژن پس از عمل
  • بهبود روابط جنسی
  • کاهش درد در هنگام برقراری رابطه جنسی
  • بدون درد
  • امکان انجام عمل همزمان لابیاپلاستی

چگونگی مراحل انجام عمل جراحی پرینورافی

• پرینورافی در اهواز یا پرینوپلاستی را می توان تحت بی‌حسی موضع جراحی کرد یا بیهوشی ، انتخاب هر کدام بنا به شرایط جسمی و روحی بیمار و صلاح دید پزشک انتخاب می‌شود که از کدام روش برای بیمار استفاده کنند.
  • این عمل جراحی حدود 1 ساعت زمان می‌برد، البته به میزان تخصص، تجربه و تبحر پزشک نیز بستگی دارد و توصیه می‌شود برای انجام عمل‌های زیبایی واژن به خصوص پرینورافی و لابیاپلاستی ، به بهترین متخصص زنان در اهواز مراجعه کنید.
  • در این نوع دیواره‌های پشتی واژن به هم نزدیک می‌شوند که به تنگ شدن واژن منجر می‌شود.
  • بسیاری از متخصصن جراحی زیبایی زنان معتقدند که می‌توان عمل جراح پرینورافی را با لابیاپلاستی همزمان انجام داد و یک نوع عمل مکملی محسوب خواهد شد.

مراقبت‌های قبل از انجام پرینورافی

قبل از انجام جراحی پرینورافی در اهواز که برای تنگ کردن واژن استفاده می‌شود بهتر است، نکاتی که دکتر به شما می‌گوید را رعایت کنید تا در روز عمل و بعد از آن با مشکل خاصی مواجه نشوید. این نکات می‌توانند:

• انجام تست پاپ اسمیر
  • درمان عفونت‌های مختلف ناحیه تناسلی
  • بررسی کامل سلامتی بیمار و نداشتن هیچگونه نقص ایمنی

محدودیت‌ها و مراقبت‌های بعد از پرینورافی

• از وارد شدن هر گونه فشاری به عضلات کف لگن و دیواره واژن خودداری کنید.
  • تا 6 هفته از برقراری رابطه جنسی پرهیز نمایید.
  • جهت زمان بارداری مجدد با پزشک خود مشورت کنید و برای تعیین زمان آن حتما از پزشک خود تایید دریافت کنید.
  • خودداری از استحمام به مدت 48 ساعت پس از عمل
  • مصرف داروهای تجویزی توسط پزشک به طور مرتب و طبق دستور
  • خودداری از شستن ناحیه تناسلی با صابون‌های دارای ph برای جلوگیری از احتمال افزایش عفونت قارچی
  • تعویض لباس زیر به طور روزانه
  • خودداری از انجام تمرینات ورزشی تا بهبودی کامل
  • چک کردن مدام جای زخم و تعویض پانسمان با کمک یک تکنسین
  • مراجعه به جراح زنان خود برای چک کردن وضعیت جای عمل به طور پی در پی
  • خودداری از برداشتن بارهای سنگین و ایجاد فشار بر بدن خود
  • مصرف پمادهای تجویز شده توسط پزشک
  • تمیز و خشک نگه‌داشتن محل جراحی
  • مصرف داروهای مسکن در صورت احساس درد با تجویز پزشک
  • نوشیدن مقدار زیادی مایعات و فیبر برای جلوگیری از یبوست

عوارض پرینورافی

جراحی پرینورافی بسیار کم‌خطر بوده و در صورتی که توسط بهترین جراح زیبایی زنان انجام شود، عوارض جبران ناپذیری نخواهد داشت، و تنها ممکن است، افراد احساس کمی درد پس از عمل داشته باشند؛ که پس از مدتی رفع خواهد شد و برای تسکین آن می‌توان از مسکن‌ها با تجویز پزشک استفاده کرد. اما در صورتی که توسط جراحی خوب، این عمل انجام نشود؛ عوارضی نظیر خونریزی، عفونت، التهاب و تورم، یبوست، سرگیجه و تهوع و بی‌اختیاری ادرار یا بی‌اختیاری مدفوع را به همراه خواهد داشت.

تفاوت پرینورافی و واژینوپلاستی

این دو جراحی هر دو با هدف تنگ کردن واژن انجام خواهند شد. اما در مواردی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که با هم بررسی خواهیم کرد:

محل انجام جراحی واژینوپلاستی و پرینورافی با یکدیگر فرق دارد، واژینوپلاستی داخل دستگاه تناسلی و روی دیواره کانال واژن و پرینورافی در محل ورودی واژن و دو سانتی ابتدای واژن و یا همان پرینه انجام خواهد شد.

یکی دیگر از تفاوت‌ها نحوه جراحی این دو با هم هست. در جراحی واژینوپلاستی عضلات داخل کانال واژن برای رفع شلی و کشیدگی یا پارگی به هم نزدیک شده و بخیه زده خواهند شد. در جراحی پرینورافی عضلات ناحیه پرینه برای رفع کشیدگی و شلی یا پارگی به هم نزدیک خواهند شد.

نتیجه جراحی واژینوپلاستی و پرینورافی نیز با یکدیگر متفاوت است. تنگ کردن واژن با واژینوپلاستی موجب تنگ شدن کامل واژن شده و باعث می‌شود، دخول به راحتی و بدون درد انجام شود. اما در تنگ کردن واژن با پرینورافی دهانه ورودی و مدخل واژن تنگ شده و باعث رفع چسبندگی بین ناحیه مقعد و مدخل واژن خواهد شد.

یکی دیگر از تفاوت‌ها کاندیدای مناسب این جراحی‌ها هستند، که واژینوپلاستی بیشتر برای بانوانی که عضلات واژن آن‌ها آسیب دیده و سن باروری آن‌ها تمام شده و یا قصد بچه‌دار شدن ندارند، مناسب بوده ولی جراحی پرینورافی برای افرادی که دهانه واژن آن‌ها دچار شلی و افتادگی شده و تا به حال بارداری نداشته‌اند مناسب است.

ماندگاری عمل پرینورافی به خود فرد بستگی دارد، بله تعجب نکنید، تا وقتی فرد اقدام به بارداری و زایمان مجدد نکند، اثرات پرینورافی پایدار است، اما با زایمان طبیعی مجدد واژن به حالت سابق خود یعنی شل و وارفته باز می‌گردد، زیرا فشار وارد در اثر زایمان به حدی است پرینورافی قادر به دوام در برابر آن نیست.

هزینه جراحی پرینورافی در اهواز

هزینه عمل پرینورافی هزینه هر عمل زیبایی یا درمانی که صورت می‌گیرد بر اساس شرایط و موارد مختلفی تعیین می‌شود. جراحی پرینورافی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزینه جراحی پرینورافی بر اساس شرایط بیمار، دستمزد جراح ، هزینه داروهایی که دکتر تجویز میکند؛ و در آخر هزینه‌های کلینیک یا مرکزی که عمل در آن انجام می‌گیرد، مشخص می‌شود.

نتیجه گیری

بیمار باید بهترین دکتر زنان برای عمل جراحی پرینورافی خود را انتخاب کند و سپس بعد از انجام جراحی پرینورافی به منظور چکاپ و بررسی وضعیت بدنی  خود باید به پزشک مراجعه کند و در صورت مشاهده هر گونه علائم و عوارض غیر طبیعی به پزشک خود اطلاع دهد و حتما مراقبت های لازم و بهداشت را پس از عمل پرینورافی رعایت کنید.

سوالات متداول پرینورافی