دکتر کیمیا قاسمی / تنگ کردن واژن / پرینورافی در اهواز

پرینورافی در اهواز

پرینورافی

عمل های زیبایی برای نیل به اهداف زیبایی طلبی انسان ها به وجود آمده و رشدکرده اند، حتی امروزه که با موج عظیمی از این گونه جراحی های مواجه ایم، یکی از دغدغه هایی که امروزه رواج یافته ، زیبایی واژن خانم ها، لابیاپلاستی و پرینورافی است، البته که با پیشرفت علم و پزشکی در زمینه جراحی های زیبایی زنان این عمل ها به قدری راحت و بدون هر گونه دردی، شده است که دیگر جای هیچ نگرانی و تردیدی باقی نگذاشته است، هم چنین به دلیل محبوبیت و استقبال افراد روز به روز ، به انواع و روش های مختلف آن ها افزوده می شود ، این روش ها به مدد درمان و زیبایی خانم ها آمده است، حال با ارائه عمل جراحی پرینورافی یا همان تنگ کردن واژن که روشی کم خطر و کم تهاجم تر است که تاثیر به سزایی در اعتماد به نفس داشته و می توانید برای همسرتان بدرخشید و حتی باعث بهبود روابط زناشویی شوید.

پرینورافی چیست؟

پریونرافی، نوعی عمل جراحی تنگ کردن واژن است که تاثیرات بسیاری بر سلامت و زیبایی خانم ها دارد، این عمل به منظور ترمیم، بازسازی و جوانسازی واژن توسط متخصص جراحی زیبایی زنان انجام می شود. عمل پرینورافی منجر به تقویت عضلات جداره واژن و بازسازی بافت پرینه واژن می شود، بافت پرینه جزئی از بافت ناحیه تناسلی زنان است که بین ورودی دهانه واژن و مقعد (رکتوم) قرار گرفته است.

علائم شل شدگی یا گشادی واژن

• بی اختیاری و تکرار ادرار
  • احساس درد در حین مقاربت
  • عدم کیفیت وکمیت در رابطه جنسی
  • بروز عفونت های حاد واژینال
  • احساس سنگینی در نواحی زیر شکم

عوامل موثر در شل شدگی یا افتادگی واژن که منجر به عمل جراحی پرینورافی می شود کدام اند؟

• با بالا رفتن سن، پروسه کلاژن سازی پوست به مروز زمان کند می شود و پوست حساس و نازک بعضی از اندام های بدن، زودتر دچار شل شدگی و افتادگی می شود، اندام تناسلی زنان هم از پوستی حساس و نازک برخوردار است که دچار گشادی واژن می شود.
  • زایمان های طبیعی مکرر، در اثر فشار یا شوک وارده در دفعات زیاد به عضلان دیوار واژن یا عضلات کف لگن که در اثر زایمان طبیعی رخ می دهد، فرد احتیاج به عمل جراحی پرینورافی دارد.
  • رابطه جنسی متعدد نیز در گشادی واژن نقش موثری دارد که به عمل جراحی پرینورافی یا دیگر روش های تنگ کردن واژن می انجامد.
  • وجود تومور های در لگن خانم ها ممکن به گشادی واژن منجر شود.
  • سرفه های مزمن و مکرر و فشار وارده، پس از هر سرفه به اندام تناسلی زنان می تواند از دیگر عوامل شل شدگی واژن محسوب شود.
  • همینطور در آخر اضافه وزن بیش از اندازه در خانم ها می تواند منجر به گشادن واژن شود، و راه کار درمانی بی دردسر آن انجام پی در پی تمرینات ورزشی مشخص شده است و اگر گشادی به حدی حاد بود که عمل جراحی نیاز داشت می توان از طریق جراحی پرینورافی در جهت رفع و درمان آن اقدام کرد.

چه افرادی کاندید های انجام عمل پرینورافی هستند؟

اگر قصد انجام دادن این جراحی را دارید با مراجعه پزشک و معایناتی که او بر روی شما انجام می دهد، تشخیص داده می شود که شما برای انجام این عمل مناسب هستید یا نه. به طور کلی اگر شرایط جسمانی و وضع سلامت شما مناسب باشد، برای انجام این عمل به مشکل نخواهید خورد. هر کسی که نسبت به بدن خود احساس نارضایتی داشته باشد، می تواند پرینورافی را در نظر بگیرد.

موارد دیگری وجود دارند که اگر به آن ها دچار هستید می توانید برای برطرف کردن مشکل خود این جراحی را انجام دهید.در ادامه به بعضی از این موارد اشاره می کنیم:

• افتادگی رحم
  • شل شدن و افتادگی مثانه
  • نرسیدن به لذت جنسی
  • بزرگ شدن سایز واژن به علت افزایش وزن
  • عفونت های متداوم
  • شل شدگی پوست واژن

پرینورافی برای چه افرادی ممنوع است؟

انجام جراحی پرینورافی ممکن است که برای برخی از افراد مناسب نباشد، به همین علت بهتر است که قبل از انجام آن حتما با پزشک متخصص در صحبت شود. برای مثال زنانی که قصد دارند تا مدتی بعد از انجام دادن این عمل باردار شوند و به بچه دار شدن فکر می کنند بهتر است که انجام این جراحی را به تعویق اندازند. همچنین افراد با بیماری های پیش زمینه ای باید حتما متخصص و دکتر خود را در جریان بیماری که به آن مبتلا هستند قرار دهند.

چگونگی مراحل انجام عمل جراحی پرینورافی

• پرینورافی یا پرینوپلاستی را می توان تحت بی حسی موضع جراحی کرد یا بیهوشی ، انتخاب هر کدام بنا به شرایط جسمی و روحی بیمار و صلاح دید پزشک انتخاب می شود که از کدام روش برای بیمار استفاده کنند.
  • این عمل جراحی حدود1 ساعت زمان می برد، البته به میزان تخصص، تجربه و تبحر پزشک نیز بستگی دارد و توصیه می وشد برای انجام عمل های زیبایی واژن به خصوص پرینورافی و لابیاپلاستی ، به بهترین متخصص زنان در اهواز مراجعه کنید.
  • در این نوع دیواره های پشتی واژن به هم نزدیک می شوند که به تنگی واژن منجر می شود.
  • بسیاری از متخصصن جراحی زیبایی زنان معتقدند که می توان عمل جراح پرینورافی را با لابیاپلاستی همزمان انجام داد و یک نوع عمل مکملی محسوب خواهد شد.

مراقبت های قبل از انجام پرینورافی

قبل از انجام جراحی پرینورافی که برای تنگ کردن واژن استفاده می شود بهتر است نکاتی که دکتر به شما میگوید را رعایت کنید تا در روز عمل و بعد از آن با مشکل خاصی مواجه نشوید. این نکات می توانند:

• انجام تست پاپ اسمیر
  • درمان عفونت های مختلف ناحیه تناسلی
  • بررسی کامل سلامتی بیمار و نداشتن هیچگونه نقص ایمنی

محدودیت ها و مراقبت های بعد از پرینورافی

• از وارد شدن هر گونه فشاری به عضلات کف لگن و دیواره واژن خودداری کنید.
  • تا 6 هفته از برقراری رابطه جنسی پرهیز نمایید.
  • جهت زمان بارداری مجدد با پزشک خود مشورت کنید و برای تعیین زمان آن حتما از پزشک خود تایید دریافت کنید.

آیا پرینورافی درد دارد؟

داشتن درد پس از  هر عمل جراحی طبیعی است وقتی از حالت بیهوشی یا بی حسی خارج می شوید اعصاب بدن حساس شده و متوجه اتفاقی که در بدن رخ داده است می شود و درد بیشتر احساس می شود. در حین عمل که به دلیل بی حسی موضعی یا بیهوشی بیمار دردی را احساس نمی کند، اما بعد از آن دردی کوتاه را متحمل می شوند،  برای تسکین این درد ها می توان از دارو های مسکن و ضد دردی که پزشک تجویز کرده است، استفاده کنید تا احساس درد برطرف شود.

عمل پرینورافی چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری عمل پرینورافی به خود فرد بستگی دارد، بله تعجب نکنید، تا وقتی فرد اقدام به بارداری و زایمان مجدد نکند، اثرات پرینورافی پایدار است، اما با زایمان طبیعی مجدد واژن به حالت سابق خود یعنی شل و وارفته باز می گردد، زیرا فشار وارد در اثر زایمان به حدی است پرینورافی قادر به دوام در برابر آن نیست.

هزینه جراحی پرینورافی

هزینه عمل پرینورافی هزینه هرعمل زیبایی یا درمانی که صورت می گیرد بر اساس شرایط و موارد مختلفی تعیین می شود. جراحی پرینورافی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزینه جراحی پرینورافی بر اساس شرایط بیمار، دستمزد جراح ، هزینه داروهایی که دکتر تجویز میکند و در آخر هزینه های کلینیک یا مرکزی که عمل در آن انجام می گیرد مشخص می شود.

نتیجه گیری

بیمار باید بهترین دکتر زنان برای عمل جراحی پرینورافی خود را انتخاب کند و سپس بعد از انجام جراحی پرینورافی به منظور چکاپ و بررسی وضعیت بدنی  خود باید به پزشک مراجعه کند و در صورت مشاهده هر گونه علائم و عوارض غیر طبیعی به پزشک خود اطلاع دهد و حتما مراقبت های لازم و بهداشت را پس از عمل پرینورافی رعایت کنید.

بیمارستان های فاطمه زهرا و میلاد

برچسب ها: