دکتر کیمیا قاسمی / خدمات زیبایی واژن / پریود بعد از لابیاپلاستی + تاثیرات آن

پریود بعد از لابیاپلاستی + تاثیرات آن

خانم ها از پریود بعد از لابیاپلاستی ترسیده و دغدغه این را دارند که در روند بهبود آن ها به دلیل خونریزی مشکلاتی را ایجاد کند، و در این مورد سوالات زیادی از قبیل آیا پریودی تاثیری بر روی زخم و برش لابیاپلاستی دارد؟ یا اینکه آیا در روند انجام جراحی اختلالی ایجاد می کند و اینکه بهترین زمان انجام این جراحی چه زمانی می باشد را دارند که در این مقاله به طور کامل در مورد موضوع پریودی بعد از لابیاپلاستی و تمام سوالاتی که برای افراد در این زمینه پیش آمده صحبت خواهیم کرد. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

پریود-بعد-از-لابیاپلاستی-تاثیرات-آن

تاثیر پریودی بر روی روند جراحی لابیاپلاستی

یکی از سوالات رایج در میان خانم ها قبل از انجام این جراحی این می باشد که آیا پریودی بر روی روند انجام لابیاپلاستی اختلال ایجاد می کند و تاثیر می گذارد، در جواب این سوال باید گفت که در صورتی که افراد در روز جراحی و یا حتی چند روز قبل از آن پریود باشند، روند جراحی امکان دارد با مشکل مواجه شود، به دلیل اینکه در این دوران خونریزی معمولا زیاد بوده و جراح نمی تواند به درستی برش ها را بر روی ناحیه مورد نظر ایجاد کند و همین امر روند جراحی را مختل می کند.

یکی دیگر از تاثیراتی که پریودی بر روی روند لابیاپلاستی می گذارد، حساس شدن بافت واژن در این دوران می باشد که این امر موجب دردناک شدن پروسه جراحی در زمان برش و لمس برای فرد خواهد شد.

⚡ بنابراین توصیه می شود که برای انجام این جراحی بعد از اتمام پریودی اقدام کنید، تا دیگر فرد دیگر نگرانی از بابت خونریزی و همینطور تمام این مشکلاتی که در این بخش بیان شد، نداشته باشد.

پریود بعد از لابیاپلاستی چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

همانطور که ذکر کردیم بهترین زمان برای انجام جراحی لابیاپلاستی بلافاصله بعد از اتمام پریودی می باشد که در این صورت به مدت سه هفته فرد زمان دارد تا به بهبودی رسیده و دوران نقاهت خود را بگذراند. اگر از این زمان بگذرد امکان دارد فرد بعد از جراحی پریود شود که این امر مشکلاتی را برای وی ایجاد خواهد کرد. این مشکلات عبارتند از:

پریود-بعد-از-لابیاپلاستی-چه-مشکلاتی-ایجاد-می-کند؟
  • کند شدن روند بهبودی و طولانی شدن دوران نقاهت
  • احتمال بروز عفونت به دلیل مرطوب ماندن دائمی واژن
  • کند شدن بهبود زخم های ناشی از جراحی
  • افتادن بخیه های جراحی
  • به دلیل استفاده از نوار بهداشتی به واژن فشار وارد شده و موجب درد و ناراحتی فرد خواهد شد.
  • دردناک شدن دوران بهبودی و دوران نقاهت

ولی باید به این نکته اشاره کرد که پریود بعد از لابیاپلاستی تاثیری بر روی نتیجه جراحی نخواهد گذاشت، اما رعایت مراقبت های بعد از آن را برای فرد با مشکل مواجه خواهد کرد.

کنترل خونریزی در زمان پریود بعد از لابیاپلاستی

با تمام این توضیحاتی که در خصوص پریود بعد از لابیاپلاستی ارئه دادیم در صورتی که با رعایت زمان بندی جراحی با زمانبندی پریودی باز هم به دلایل مختلف از جمله استرس پریود شوید برای جلوگیری از بروز مشکلات و عوارض آن روش هایی جهت کنترل خونریزی و مراقبت از بخیه ها وجود دارد که در ادامه آن ها را ذکر خواهیم کرد.

توصیه می شود در صورت بروز این اتفاق از پدهای بهداشتی نازک و باریک برای جلوگیری از وارد شدن فشار به واژن و بخیه ها استفاده شود. همچنین توصیه می شود که از پدهای پنبه ای و پوشش لایه کتان استفاده نشود.

همچنین باید بعد از هربار رفتن به دستشویی واژن خود را به طور کامل خشک کنید و برای این کار می توان از باد خنک سشوار استفاده کرد، این کار به کنترل رطوبت واژن کمک کرده و از بروز مشکلات و عفونت خودداری خواهد کرد.

استفاده از پمادها نیز در ناحیه جراحی شده بعد از جراحی و خودداری از دست کاری کردن ناحیه کمک بسیار زیادی به کنترل خونریزی و تسریع روند بهبودی خواهد کرد.

یکی دیگر از توصیه های لازم برای کنترل خونریزی پریود بعد از لابیاپلاستی پوشیدن شلوار و دامن گشاد و خودداری از پوشیدن لباس زیر تنگ و چسبان می باشد.

استراحت به اندازه کافی و همینطور داشتن تحرک کمتر نیز به بهبودی و کنترل خونریزی کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

آیا می توان از روش های پیشگیری از پریود جهت انجام جراحی استفاده کرد؟

افرادی که به طور اورژانسی نیاز به انجام جراحی لابیاپلاستی دارند به دلیل مشکلاتی که پریودی در روند جراحی ایجاد می کند می توان با مشورت با بهترین متخصص زنان و زایمان زمان آن را عقب انداخت. این روش های پیشگیری شامل استفاده از داروهای ضدبارداری در روزهای اول پریود تا پایان دوران نقاهت می باشد و باید به این نکته اشاره کرد که بلافاصله بعد از قطع داروهای ضدبارداری فرد پریود خواهد شد.

این روش فقط در موارد ضروری پیشنهاد می شود در غیر این صورت به هیچ عنوان نباید از روش های پیشگیری استفاده کرد، چرا که منجر به اختلال در عملکرد هورمون ها خواهد شد.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله ذکر کردیم، پریود بعد از لابیاپلاستی منجر به بروز مشکلاتی برای فرد خواهد شد، بنابراین توصیه می شود که افراد قبل از انجام این جراحی زمان پریودی خود را در اختیار پزشک متخصص قرار دهند تا پریودی و جراحی لابیاپلاستی با یکدیگر هم زمان نشوند و موجب آزار فرد نشود.

دکتر کیمیا قاسمی

دکتر کیمیا قاسمی

تحصیلات:
دکتر کیمیا قاسمی فارغ التحصیل رشته زنان دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستند.

تجربه کاری تا کنون:
چهارسال در شهرستان شوش و همچنین به مدت چهارسال نیز در اهواز نیز فعالیت در زمینه پزشکی و زنان داشته اند.
دکتر قاسمی، تمامی خدمات درمانی، جراحی های زیبایی زنان و کلیه ی اعمال ترمیمی و زیبایی زنان به صورت سرپایی،لابیاپلاستی، تزریق ژل و چربی و… را انجام می دهند.

بیمارستان های طرف قرارداد :
کلیه بیمارستان های خصوصی
بیمارستان های فاطمه زهرا، اپادانا، میلاد
کلیه بیمه های تکمیلی: تامین اجتماعی ،خدمات درمانی ،بیمه روستایی، بیمه نیروهای مسلح

مقالات مرتبط
مزوتراپی ناحیه تناسلی

مزوتراپی ناحیه تناسلی

بسیاری از بانوان دارای مشکلاتی در برقراری روابط جنسی و روابط زناشویی خود هستند. که علت آن در بیشتر...

کربوکسی تراپی در اهواز

کربوکسی تراپی در اهواز

کربوکسی تراپی روشی است که از دی اکسید کربن استفاده می کند و در سراسر جهان به عنوان روشی پیشرو در...

ورزش بعد از لابیاپلاستی

ورزش بعد از لابیاپلاستی

یکی از سوالات پرتکرار بعد از انجام عمل لابیاپلاستی، چه زمانی بعد از لابیاپلاستی ورزش را از سر...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *